• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Átadták az M2-es gyorsforgalmi út bővített szakaszát

Közel 20 kilométeres szakaszon most már 2x2 sávon közlekedhetnek az autósok.

Átadták az M2-es gyorsforgalmi út Budapest és Vác közötti szakaszának 2x2 sávos pályáját közel 20 kilométeren, amely a Strabag kivitelezésében készült el közel 33 milliárd forintból.

Az M2-es gyorsforgalmi út Budapest és Vác közötti szakaszának megnyitásával a közlekedés gyorsabbá és biztonságosabbá válik, és a balesetek számának csökkenése várható. A fejlesztésnek köszönhetően a térség lakosai Budapest és Vác között a teljes 19,6 km-es szakaszon végig 2x2 sávon haladhatnak.

m2 ut2

A beruházás eredményeként tehermentesülnek az átmenő forgalom alól a 2. sz. főút menti települések, köztük Dunakeszi, Göd, Sződliget, Csörög, Sződ, Vác és Fót

A fejlesztést megelőzően a Budapestet Váccal összekötő közel 20 km-es gyorsforgalmi út 13,4 km hosszú szakaszán kétszer egy sávon lehetett közlekedni. Az autóút 2x2 sávra történő bővítését indokolttá tette, hogy az elmúlt évtizedekben a főváros északi agglomerációjának lakosságszáma, emiatt a közutak forgalma is jelentősen megnövekedett, így az M2-es balesetveszélyes úttá vált. Az M2-es gyorsforgalmi út számos település ingázóinak forgalmát bonyolítja le, így eddig folyamatosak voltak a dugók a szakaszon.

M2új terkep 2019 01 08 725x1024

A beruházás során a teljes szakaszt középen lévő elválasztó sávval 2x2 sávosra bővítették, a meglévő pályaszerkezetet megerősítették, valamint burkolt leállósávot is kapott a pálya.

Az M2-es gyorsforgalmi úton az M0-s autóút és a Dunakeszi-Fót forgalmi csomópontok között 80 kilométer/óra, a Dunakeszi-Fót forgalmi csomóponttól Vácig pedig 110 kilométer/óra sebességkorlátozás mellett haladhat a 2x2 sávos forgalom.

Ezeket a munkálatokat végezték el a fejlesztés keretében

A 19,6 kilométeres útszakaszon a pályaépítés mellett az alábbi építések valósultak meg:
◾5 új híd építése és 14 híd felújítása,
◾két új különszintű csomópont Sződligetnél és Dunakeszi északi részén
◾2,8 kilométeres zajárnyékoló fal építése,
◾Fótnál félcsomópont létesítése fel- és lehajtóágak kiépítésével,
◾10 kilométer hosszan beton terelőfalas középső fizikai elválasztás,
◾6 kilométer hosszan a vízbázis védelmére vízzáróan burkolt árkok készítése,
◾4,5 hektáron véderdő- és csereerdő telepítés.

Ezen kívül megvalósult a meglévő komplex pihenő átépítése, amely az új Dunakeszi északi csomóponttal kombinált pihenővé épült át.

m2 ut3

További fejlesztések zajlanak a szakaszon

Dunakeszi és Göd között a 2. sz. főutat és az M2-es gyorsforgalmi utat összekötő, külön beruházásban megvalósuló, 2113-as jelű út forgalom számára történő megnyitása október 3-án megtörténik, melllyel egyidőben az összekötő út elérését biztosító, M2-es gyorsforgalmi úton található új Dunakeszi északi csomópont megnyitása is megvalósul.

Dunakeszin a Fóti útnál a 2101-es jelű úton a felújítás alatt lévő felüljárót a kétirányú forgalom számára várhatóan október közepén nyitják meg, míg ugyanitt a fóti oldalon épülő körforgalom és lehajtó ág forgalom számára történő megnyitására várhatóan október végén kerül sor.

Göd térségében az M2-es autóúton a Budapest irányába tartó pályán a távlati gödi csomópont gyorsítósávjának építési munkálatai folynak várhatóan november második feléig.

Az M2-es autóúton és a Dunakeszi összekötő úton az útkoronán kívüli területeken továbbra is építési munkák folynak, melyhez kapcsolódóan november 30-ig lokális forgalomelterelésekre lehet számítani.

www.magyarepitok.hu

Fotó: Dernovics Tamás /magyarepitok.hu