Pest Megyei Önkormányzati Hivatal

szep tibor
dr. Szép Tibor, Pest Megye Önkormányzatának jegyzője
 
ratimovszky tibor
dr. Ratimovszky Tibor, Pest Megye Önkormányzatának aljegyzője

 

 

A Pest Megyei Önkormányzati Hivatal  önálló jogi személyiséggel rendelkező közigazgatási szerv, gazdálkodását tekintve pedig saját költségvetési előirányzata körében önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.

A Hivatal feladata a megyei önkormányzat működésével kapcsolatos ügyek vitele, a közgyűlés és szervei döntéseiben foglalt feladatok előkészítésének, végrehajtásának, ellenőrzésének ellátása.

A Hivatalt a közgyűlés elnöke  Pest Megye Önkormányzatának Közgyűlése  döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében irányítja, amelyen belül – a jegyző javaslatainak figyelembevételével –meghatározza a Hivatal feladatait a megyei önkormányzat munkájának szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában.

A jegyző gondoskodik a jogszabályokban, a közgyűlés és szerveinek döntéseiben meghatározott feladatok ellátásáról, hatásköre gyakorlásáról. Ennek keretében
a) gondoskodik a Hivatal munkájának megszervezéséről,
b) koordinálja és ellenőrzi a Hivatal belső szervezeti egységeiben folyó munkát,
c) meghatározza a feladatok végrehajtásának idejét, módját, ütemét,
d) gondoskodik a Hivatal létszámának feltöltéséről, a köztisztviselői állomány továbbképzéséről,
e) biztosítja a közszolgálati nyilvántartás vezetését és a személyes adatok védelmét,
f) a testületi munka hatékonysága érdekében együttműködik a bizottságok elnökeivel, és a tanácsnokokkal.

mappaA Pest Megyei Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata

 

A Hivatal adatai:
megnevezése: Pest Megyei Önkormányzati Hivatal
székhelye: 1052 Budapest, Városház utca 7.
alapítója: Pest Megye Önkormányzatának Közgyűlése
alapításának időpontja: 1990. december 14.
hatályos alapító okiratának kelte: 2013. február 15.
hatályos alapító okiratának száma: 14/2013. (02. 15.) PMÖ határozat
felügyeleti szerve: Pest Megyei Kormányhivatal
törzskönyvi azonosítószáma: 395885
adószáma: 15395883-1-41
társadalombiztosítási törzsszáma: 638315
KSH számjele: 15395883-8411-325-00
KSH azonosítója: 1300000
költségvetési elszámolási számlaszáma: 10032000-00319951-00000000

 

Szervezeti abra Hivatal

 


A Hivatal szervezeti egységeinek feladatai:

A Területfejlesztési Koordinációs és Irányítási Iroda

a) területfejlesztési koordinációs feladatkörében

  • ellátja és szervezi az Önkormányzat területfejlesztési feladatainak koordinálását,
  • koordinálja Pest megye hosszú távú területfejlesztési koncepciója, területfejlesztési stratégiája és annak programjainak kidolgozását, megvalósítását, figyelemmel kíséri azok megvalósulását és végrehajtását,
  • a területfejlesztési feladatok szakmai megalapozása érdekében állandó kapcsolatot tart a Pest Megyei Területfejlesztési Nonprofit Kft-vel a mindenkor hatályos közszolgáltatási szerződés alapján,
  • ellátja a megyei területfejlesztési konzultációs fórum és a regionális területfejlesztési konzultációs fórum működtetésével kapcsolatos feladatokat,
  • részt vesz a megye területére vonatkozóan a kormányzati szervek, az önkormányzatok, egyéb közigazgatási szervek és a gazdasági szereplők fejlesztési elképzeléseinek összehangolásában,
  • koordinálja és segíti a települési önkormányzatokkal, a területfejlesztési önkormányzati társulásokkal, térségi fejlesztési tanácsokkal történő kapcsolattartást,
  • kezeli az Önkormányzat mint jogutód szervezet által a fejlesztési tanácsoktól átvett, hazai decentralizált forrásokból megvalósított beruházások támogatási szerződéseit, végrehatja  a támogatás megvalósulásának ellenőrzését, előkészíti az ezzel kapcsolatos döntéseket,
  • figyelemmel kíséri a hazai és nemzetközi pályázati lehetőséget, amelyben az önkormányzat, mint pályázó részt vehet;


b)  területrendezési feladatkörében

  • ellátja a megye területrendezési tervének elkészítésére, felülvizsgálatára vonatkozó megbízással összefüggő feladatokat, szervezi a jóváhagyott terv társadalmi kommunikációját,
  • előkészíti az országos és kiemelt térségekre - a budapesti agglomerációra - vonatkozó területrendezési tervek, a szomszédos megyék területrendezési tervei, valamint az ágazati fejlesztési koncepciók és programok megyét érintő munkarészeivel kapcsolatos megyei egyeztetést és a megyei közgyűlés állásfoglalását,
  • a területi főépítésszel, valamint az érintett önkormányzatok főépítészeivel együttműködve elősegíti az illetékességi területét érintő területrendezési tervek összhangját,
  • előkészíti Pest megye települései, illetve a Főváros településszerkezeti tervének, ezek módosításának, felülvizsgálatának véleményezését,
  • szükség esetén részt vesz a településrendezési tervekkel kapcsolatos egyeztető tárgyalásokon,
  • közreműködik a terület- és településrendezési tervek nyilvántartására, a tervi szabályozáson alapuló adatszolgáltatásra és az ezzel kapcsolatosan felmerülő költség megállapítására vonatkozó helyi szabályok kialakításában,
  • folyamatosan figyelemmel kíséri a rendezési tervek hatályosulását,
  • közreműködik az állami főépítész által lefolytatott területrendezési hatósági eljárásokban,
  • lebonyolítja a Pest Megye Építészeti Nívódíja, a Kulturált Települési Környezet Díj pályázatait,
  • részt vesz a településfejlesztési koncepciók véleményezésének előkészítésében,
  • részt vesz az illetékességi területére vonatkozó területi információs rendszerek kialakításában és működésében,
  • helyi rendeletben meghatározott módon közreműködik a több települést érintő településrendezési, fejlesztési, értékvédelmi és egyedi hatósági ügyekben,
  • előkészíti a megyét érintő világörökségi kezelési tervek véleményezését,
  • ellátja az Önkormányzat jogszabályban meghatározott további főépítészi, közlekedési, környezetvédelmi, természetvédelmi feladatait;

c) irányítással összefüggő feladatkörében

  • szervezi, előkészíti és végrehajtja az elnök részére jogszabályban, e Szabályzatban, valamint más belső szabályzatban vagy utasításban meghatározott, a Hivatal irányításával összefüggő feladatokat,
  • szervezi és koordinálja az alelnökök programjait,
  • ellátja a hivatali tevékenységhez kapcsolódó operatív iratkezelést (levélbontás, iktatás, nyilvántartás, rendszerezés);

d) egyéb feladatkörében

  • ellátja az Önkormányzat és a Hivatal közbeszerzési eljárásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket,
  • biztosítja a hivatal informatikai rendszerének folyamatos működését, részt vesz a hivatali feladatok megoldásának informatikai támogatásában, a fejlesztésre vonatkozóan javaslatokat dolgoz ki,
  • ellátja az Önkormányzat és a Hivatal ingatlan-vagyongazdálkodásával összefüggő feladatokat.

 

Az Elnöki Kabinetiroda

  • ellátja és szervezi a Hivatal és az Önkormányzat sajtó, kommunikációs, PR, protokoll tevékenységét,
  • koordinálja és szervezi a tisztségviselők és a jegyző sajtószerepléseit, megjelenéseit,
  • szervezi az Önkormányzat rendezvényeit, azok sajtómegjelenését,
  • segíti a közgyűlés elnökének munkáját a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége működésével kapcsolatban,
  • rendszeres kapcsolatot tart az országos, a regionális és a megyében működő írott és elektronikus sajtóval,
  • az Önkormányzat és a Hivatal működésével összefüggésben rendszeresen sajtófigyelést végez,
  • szerkeszti az Önkormányzat honlapját,
  • koordinálja az Önkormányzat külügyi (testvérrégiók, Európai Unió) kapcsolatait,
  • koordinálja az Önkormányzat nemzetközi kapcsolatait, elvégzi az azokból adódó adminisztratív és szervezési feladatokat,
  • gondoskodik a napi szinten beérkező külügyi információk értelmezéséről, továbbításáról,
  • kiküldetés esetén ellátja az utazások előkészítésével kapcsolatos teendőket,
  • külföldi vendég fogadása esetén megszervezi és koordinálja a programot,
  • ellátja az Önkormányzat sporttal és ifjúsági tevékenységekkel kapcsolatos feladatait,
  • ellátja a közérdekű adatok megismerésére vonatkozó igény teljesítésével kapcsolatos feladatokat.
  •  Az Elnöki Kabinetiroda sajtó, kommunikációs, PR, protokoll tevékenységeinek feladatait a sajtófőnök szervezi.

A Jegyzői Iroda

a) általános feladatkörében

  • ellátja és szervezi a jegyző feladatainak koordinálását,
  • segíti, koordinálja a jegyző által meghatározott feladatokat,
  • kapcsolatot tart a hivatal valamennyi irodájával, szervezeti egységével,
  • figyelemmel kíséri a jogszabályi változásokat,
  • előkészítő tevékenységet végez szabályzatok, elnöki vagy jegyzői utasítások, önkormányzati rendeletek és határozatok tekintetében,
  • közreműködik az önkormányzat és a hivatal szerződéseinek előkészítésében, a megkötött szerződésekről elektronikus nyilvántartást vezet,
  • részt vesz az Európai parlamenti, valamint az általános és az időközi országgyűlési képviselői, az önkormányzati képviselő és polgármesteri választások, a nemzetiségi választások, a népszavazások előkészítésében és szervezésében, ellátja a Területi Választási Bizottság működésével kapcsolatos szakmai és adminisztratív teendőket,
  • kapcsolatot tart a területi nemzetiségi önkormányzatokkal, segíti működésüket, ennek során ellátja a területi nemzetiségi önkormányzatok működésével, az ülések lebonyolításával kapcsolatos szakmai és ügyviteli feladatokat, közreműködik az önkormányzatok döntéseinek végrehajtásában,
  • gondoskodik a bírósági ülnökök megválasztásának előkészítéséről,
  • felhatalmazás alapján képviseli a megyei önkormányzatot peres ügyekben;
  • közreműködik a hivatali tevékenységhez kapcsolódó operatív iratkezelésben (levélbontás, nyilvántartás, rendszerezés, postázás);


b) személyzeti ügyekkel összefüggő feladatkörében

  • intézi – a jogszabályszerű adatvédelem biztosítása mellett – a hivatal köztisztviselőinek, munkavállalóinak személyzeti ügyeit, és az ezzel kapcsolatos bérgazdálkodási feladatokat, vezeti a közszolgálati nyilvántartást,
  • támogatja a köztisztviselők irányított képzését, továbbképzését,
  • közreműködik munkaügyi perek, munkaügyi szerződések előkészítésében, segítséget nyújt az önkormányzat jogi képviseletéhez a munkaügyi peres ügyekben;


c) a közgyűlés és szerveivel kapcsolatos feladatkörében

  • vezeti a személyi nyilvántartást a közgyűlés tagjairól,
  • ellátja az előterjesztések törvényességi vizsgálatával kapcsolatos feladatokat,
  • figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletek alkalmazását, a határozatok végrehajtását,
  • ellátja a közgyűlés üléseinek és a bizottsági ülések lebonyolításával kapcsolatos szakmai és ügyviteli feladatokat,
  • szerkeszti és tartalmilag felügyeli a megyei közlönyt és annak kiadását,
  • vezeti a közgyűlés rendeleteit és határozatait tartalmazó elektronikus nyilvántartást,
  • biztosítja az elektronikus postázással kapcsolatos tartalmi szolgáltatásokat,
  • elkészíti a közgyűlés üléséről készült jegyzőkönyvet.


A Gazdasági Iroda

  • a hivatal gazdasági szervezeteként - az államháztartást szabályozó jogszabályoknak megfelelően - ellátja a tervezéssel, az előirányzat-felhasználással, a hatáskörébe tartozó előirányzat-módosítással, az üzemeltetéssel, fenntartással, működtetéssel, beruházással, a vagyon használatával, hasznosításával, a munkaerő-gazdálkodással, a készpénzkezeléssel, a könyvvezetéssel és a beszámolási kötelezettséggel, az adatszolgáltatással kapcsolatos összefoglaló és a saját szervezetére kiterjedő feladatokat;
  • ügyrendet készít az államháztartásról szóló jogszabályok szerint;
  • vezetője, mint gazdasági vezető
  • közvetlenül irányítja és ellenőrzi a gazdasági szervezetet,
  • gazdasági intézkedéseket hoz,
  • a szervezeti egységek gazdasági munkájához iránymutatást ad és ellenőrzi azt,
  • ellátja a pénzügyi ellenjegyzési feladatokat, továbbá kijelöli a pénzügyi ellenjegyzést végző köztisztviselőket;
  • ellátja a hivatal fenntartásával, működtetésével kapcsolatos ellátmányozási, műszaki, karbantartási feladatokat;
  • nyilvántartja és összehangolja a gépjárművek használatát, koordinálja a személygépkocsi vezetőket.